Notă

Stateam abatuta intr-o cafenea din centrul orasului, aplecata asupra unei cafele deja racite, la vechea masa care ani de-a randul fusese martora atator polemici, cu vechea cafea mereu neagra în fata, vechiul meu eu cuprins de nostalgia ce-mi era atat de straina. Gandurile mele stateau parca la semaforul blocat pe rosu si daca ma concentram putin mai tare, reuseam sa vad cum neuronii mei nu mai realizeaza sinapsa. Aveam o boala. Aveam ceea ce multi numesc o „pana de inspiratie”. Ajung acasa. Imi vine un gand.

Gandul acesta parca nu mi-a mai venit pana acum in minte. Pe  asta credeam ca pot sa o fac. E o situatie noua si confuza. Eu nu sunt asa! . E un sfarsit sau un inceput? Tot felul de intrebari si constatari se contureaza in gandul meu. Ma gandesc ca  pe drumul vietii, am intalnit si intalnesc oameni noi,  situatii necunoscute, si descopar ca in mine s-au nascut sentimente nestiute. Construirea sinelui este un proces continuu.

Azi,  m-am gandit ca ar fi bine sa fac o vizita la medic pentru ca de la o vreme am impresia ca e ceva in neregula cu mine. Zis si facut. Mi-am stabilit zile diferite pentru fiecare durere care dupa parerea mea avea nevoie de o verificare. Durerile de cap erau o consecinta a faptului ca adormeam tarziu in noapte si ma trezeam, devreme. Durerile de spate se datorau lipsei de miscare  si asa mai departe. M-am gandit ca palpitatiile erau produsul oboselii… dar care oboseala? Poate ar trebui sa o las mai moale cu tigarile, ceea ce inseamna sa ma las de tot de tigari pentru ca deja nu mai obisnuiesc sa fumez asa de mult. In sfarsit o vizita la medic…

-Domnule doctor, chiar simt ca ceva este in neregula cu organismul meu. Am inceput sa am o dieta cat de cat echilibrata, dar mi se intampla des, desi mananc bine, sa simt in stomac un gol care parca ar pluti mereu…

 Dr. L.-E ciudat ce-mi spune-ti, stomacul dvs pare sa fie in regula…

-Si totusi, nu ma simt ca si cum ar fi ok.

 Dr. L-Imi pare rau, dar cred ca sunteti ipohondra… Nu aveti de ce sa va faceti griji.

-Ok… Nu exista totusi… calmante pentru senzatia asta?

Dr. L.:-Domnisoara… poate ca totusi ar trebui sa va faceti griji. Va informez cu “regret” ca e posibil… sa fiti indragostita. Iar pentru asta,nu exista nici un calmant.

 Obisnuieste sa se trezeasca foarte devreme dimineata. Ii place sa isi bea cafeaua asteptand ivirea primelor jocuri de lumina pe cer. In dimineata asta cafeaua pare sa aiba un alt gust. Se intreaba daca e cana ei. Este. Aceeasi cana rosie a carei caldura o imbratiseaza in fiecare dimineata devreme. Cafeaua este un pic mai rece decat ieri si prea amara pentru gustul Ei. “Yuk!”, exclama Ea, scotand limba… Citeste cateva pagini dintr-o revista care ii place si, o anumita rochita creata de un anumit designer ii atrage atentia si ii gadila simturile. In acest timp, termina si cafeaua. Este intrebata “cum a fost cafeaua?”. Ea raspunde “Delicioasa!”, zambetul ei fiind concentrat pe imaginea din revista. Este ziua ei libera, astazi face ce vrea Ea. Trebaluind prin casa, isi aduce aminte ca are o reteta pe undeva, o gaseste, si se apuca de gatit. Mai tarziu primeste un apel de la cineva. Rade, tachineaza, ii gaseste defecte, dar in final ajunge la concluzia ca persoana de la celalalt capat al liniei e chiar… simpatica  . Se pregateste sa plece in oras. Isi aranjeaza parul, isi aplica un machiaj discret, peste o ora jumate se hotaraste si ce haine sunt potrivite zilei de azi si starii ei. Intr-un final este foarte multumita de ea, isi ia geanta si iese pe usa. Este in autobuz. Calma, cu o stare de spirit pozitiva, se indreapta spre Piata Universitatii. Ii trec diverse ganduri prin minte, unele mai putin placute, dar privind pe geam vede intr-un magazin de dulciuri boluri cu bomboane colorate care ii indeamna ochii la veselie. Ajunsa la Universitate, mai merge putin pe jos, se opreste in fata unui magazin de lenjerie intima (pentru ca acolo a vrut sa se opreasca in acea clipa), intra, vede ceva dragut, nu-l cumpara pentru ca nu e culoarea potrivita, iese din magazin, se gandeste ca poate daca ar fi fost mai inchis la culoare… pentru ca materialul i-a placut, dar… totusi, nu era culoarea. Altadata. Cand o prietena ii spune mai tarziu ca ar vrea sa isi cumpere ceva de la acelasi magazin, Ea ii povesteste ca a vazut ceva foarte dragut, dar nu aveau decat pe o singura culoare (culoarea cea mai putin in armonie cu starea Ei din acel moment). E vesela, dar nu agitata. Petrece cateva ore in librarie. Dupa ce reuseste sa termine de citit cartea, se simte evident mai bine. La iesire, isi pierde putin echilibrul si tipa usor, dar si-l recapata imediat (si chiar daca se intampla vreodata sa aiba rochita putin sifonata, Ea iese nesifonata din orice situatie  .Urmeaza o seara de iesit in club, asadar, se indreapta spre casa. NU isi face planuri, ii plac oamenii spontani. Uneori ratezi chestii daca iti faci planuri, alteori le poti rata daca nu iti faci planuri. Asadar, stie ca va urma o seara de club, dar nu ar recunoaste asta  . Oricum , pana nu iese pe usa cu un scop, nu e nimic sigur. Ajunge intr-un local de la Romana, care ii placea, bea un cocktail, se intalneste cu prietenele ei, se imprieteneste cu lumea, danseaza, dar in final… nu-i prea place atmosfera. Mai sta putin si pleaca. Ca mai sta sau ca pleaca nu e important. Si-a scris cateva litere pe incheietura mainii. Nu e important ce sau… de ce.

Cand m-am uitat ultima oara in ochii Ei, m-a intrebat daca ma uit in sufletul ei, continuand ca acesta e complet gol. Partea amuzanta e ca mi-am adus aminte ca toata lumea imi spune ca m-am ingrasat, si eu imi imaginam cum ma ingras tot mai mult ca sa pot sa acopar goliciunea Ei din suflet  . 

Lasă un răspuns

